Akce.cz


Góóól - Hrdinové české kopané

Místo
Velké náměstí 113, Vnitřní Město, 39701 Písek
Datum konání

Výstava vychází z publikace Ondřeje Horáka (Fuczika) Hrdinové, kterou vydalo nakladatelství Yinachi. Jejím hlavním poselstvím je skutečnost, že k hrdinství nestačí jen sportovní výkon, ale jsou k němu potřeba také výjimečné lidské vlastnosti.Na více než čtyřech stech metrech čtverečních návštěvníci najdou svět hrdinů české kopané. Lidí, fotbalistů, kteří se zachovali hrdinsky a to nejen ve fotbalovém prostředí.Ve Sladovně si vše jako obvykle vyzkoušíte na vlastní kůži. Jednotlivá stanoviště, která lemují putování příběhem, prověří vaše týmové i individuální herní dovednosti, ale i charakterové vlastnosti. Budete udržovat balanc, střílet na přesnost, přihrávat na cíl, ale zahrajete si i opravdový, byť trochu nevšední fotbal.Výstava Góóól bude v písecké galerii Sladovna otevřená do 29. září 2019.

Více

Cestičkou za skrytými poklady Rudné pod Pradědem

Nejen pro rodiny s dětmi jsme připravili hezkou procházku, kdy pomocí mapky můžete hledat ukryté indície, které vás dovedou až k truhle s pokladem. Cestička vás provede naší podhorskou vesničkou Rudnou pod Pradědem a zpříjemní třeba jeden z poklidných podvečerů. Trasa je okružní, má kolem 2 km, je přístupná i s terénějším kočárkem a pohodovým dětským tempem se zastávkami ji zvládnete hravě za max. 2 hodinky. START a PARKING: Stará Rudná 32, Rudná p. Pradědem Vhodné pro děti již od 4 let. Těšit se můžete na 8 zábavných stanovišť, hádanky, luštění a poklad na konci. Podaří se vám vyluštit kód k otevření truhly? Trasa za pokladem je bezobslužná, obdržíte plánek a vyrazíte, kdy chcete. V provozu jsou denně od května do září. Rodinné vstupné 100,- Více informací a další skvělé tipy na výlety najdete na WWW.CESTICKOU.CZ

Více

Výstava „Mezi křehkostí a monumentalitou“sochařky Zdeny Fibichové

Místo
nám. T. G. Masaryka, Zlín
Datum konání

Sochařské práce i kresby jedné ze stěžejních českých sochařek Zdeny Fibichové vystaví Galerie Václava Chada na zámku ve Zlíně. Expozici „Mezi křehkostí a monumentalitou“ otevře slavnostní vernisáž na nádvoří zámku ve čtvrtek 23. května 2019 v 17 hodin. Výstava je součástí doprovodného programu 59. ročníku Zlín Film Festivalu, v jehož průběhu se uskuteční také komentovaná prohlídka s její kurátorkou, a to v neděli 26. května v 16 hodin. Zdena Fibichová byla jednou z řady umělkyň-sochařek, které vstoupily na scénu v 60. letech minulého století a výrazně se prosadily v do té doby silně mužském prostředí. Její tvorba je dnes řazena mezi stěžejní projevy žen v umění druhé poloviny 20. století. Zlínská výstava představí výběr z tvorby této autorky, jejíž sochařské dílo osciluje mezi křehkostí a monumentalitou. „Lidské tělo se stalo primárním tématem rané sochařské tvorby Zdeny Fibichové, skrze jehož následné stylizování dospěla k jednoduchému, přírodou inspirovanému tvaru. Organické tvarosloví a silné spojení s přírodou je patrné v celé řadě jejich sochařských děl,“ charakterizovala jej Kateřina Ottmarová, jedna z kurátorek výstavy. Mimo tyto sochy tvořila Fibichová také monumentální, čistě provedené objekty a reliéfy vyznačující se racionalitou a vypočítanými zásahy do hmoty i tvaru masivního materiálu. Vedle sochařských prací budou na výstavě prezentovány také její svébytné kresby ze soukromé sbírky. Jak sama autorka poznamenala: „Kresba je pro mne živelnou potřebou, samostatnou disciplínou a tvořením jako takovým.“ Výstava v Galerii Václava Chada vznikla se záměrem představit práce této umělkyně ze soukromé sbírky po více než dvaceti letech ve zlínském kulturním prostředí. Detailnější informace k osobnosti autorky i k jejímu dílu mohou zájemci načerpat na komentovaných prohlídkách vedené kurátorkami výstavy Kateřinou Ottmarovou a Silvií Stanickou. Konat se budou 26. května v 16:00 hodin a 11. července v 17:00 hodin. Expozice je umístěna v Galerii Václava Chada v prvním poschodí zlínského zámku. Přístupná je od 24. května do 8. září 2019. Během Zlín Film Festivalu bude otevírací doba denně od 9:00 do 17:00 hodin. Poté až do 31. července vždy od úterý do neděle od 10:00 do 17:00 hodin. Od 1. srpna do 8. září bude otevřeno vždy od úterý do pátku od 14:00 do 17:00 hodin. Vstupné je 50 Kč. Další podrobnosti o zlínském zámku i Galerii Václava Chada najdete na www.zlinskyzamek.cz a www.gvch.cz.

Více

Fenomén Kinder

Místo
náměstí Míru, Mělník
Datum konání

Výstava souborů pohádkovývh a filmovývh postaviček nejen z Kinder vajíček + ukázky z historických katalogů ve spolupráci s malou sběratelkou Sofií Krejčířovou a její maminkou v kavárně muzea.

Více

Největší evropská prodejní Výstava stanů a vybavení do přírody

Místo
Beranových 667, Letňany, 19900 Praha
Datum konání

Vyrazit do přírody je radost, která je o to větší, máme-li dobrou výbavu. Přehled toho nejlepšího pro turisty, outdooráře, milovníky kempování a cestování nabízí prodejní Výstava stanů a vybavení do přírody. Největší evropská akce svého druhu probíhá od 31. 5. do 25. 8. 2019 v areálu PVA EXPO Praha Letňany. Základ je pečlivý předvýběr „Zahájení Výstavy stanů a vybavení do přírody předchází rok intenzivních příprav, kdy objíždíme výrobce, dodavatele a mezinárodní akce zaměřené na turistické a outdoorové vybavení, a vybíráme to nejvhodnější, co je v současnosti na světovém trhu k dostání. Návštěvník, který přijde do areálu PVA EXPO v pražských Letňanech, si tak může být jistý velmi dobrou úrovní nabízeného sortimentu. Každý stan, batoh, bota nebo vařič totiž prošly pečlivým výběrem týmu odborníků, který vyhodnotil, že si zaslouží, ocitnout se na této výjimečné akci. Ostatně – proto je to Výstava – přehlídka toho nejlepšího,“ vysvětluje podstatu unikátní akce celoevropského významu Jaroslav Skalka z outdoorového e-shopu www.4camping.cz, který je tradičním pořadatelem Výstavy stanů a vybavení do přírody. Kde jinde si vlezete do 320 stanů? Důkladným výběrem a „sítem“ odborníků letos prošlo i všech 320 stanů, které jsou na Výstavě postaveny, tak aby si je každý z návštěvníků mohl na vlastní kůži vyzkoušet a vybrat si ten, který mu nejlépe vyhovuje. Jedinečnou možnost vlézt si postupně do několika stanů a představovat si, jak se v nich bude nocovat, samozřejmě s nadšením vítají i děti. To samé platí o „spacákovém ležení“, které je tradičně na akci připraveno. „Je to další z velkých výhod naší Výstavy. Vždyť kde jinde v prodejně si troufnete požádat prodavače, aby vám rozložil několik spacáků na podlahu, abyste si vyzkoušeli, jak se vám v nich leží? Přitom to, jak se budeme ve spacím pytli cítit, nejlépe poznáme, když si do něj skutečně vlezeme. Důležitá je šířka, střih, materiály a spousta dalších detailů. Vy ale nemusíte nic podrobně studovat z nášivek nebo návodů u produktů. Od toho je na Výstavě tým odborně vyškolených prodavačů, kteří vám jakékoli dotazy ochotně zodpoví a na místě vám poradí tak, abyste odešli s výrobkem, který bude maximálně splňovat vaše představy,“ vyjmenovává další z výhod unikátní akce outdoorový odborník a manažer Výstavy stanů Vít Hruška. Češi dobře vědí, co chtějí Výstava stanů je určena širokému spektru zákazníků, protože představuje všechny druhy sortimentu pro turisty, výletníky a cestovatele, v různých cenových relacích, a to od více než 250 světových výrobců! „Outdoorový nadšenec tu najde nejnovější model trekových bot nebo čelovky, rodina vyznávající volnost dovolené s obytňákem se tady vybaví veškerým kempinkovým nábytkem a rodiče, kteří poprvé vypravují dítě na tábor, už nemusejí chodit jinam – na jednom místě na Výstavě nakoupí vše od spacáku přes batoh až po baterku…,“ říká Vít Hruška s tím, že Češi se už naučili velmi dobře rozpoznávat kvalitu a rádi si za ni i připlatí. „Všiml jsem si toho třeba loni v kempu v Rakousku, kde byla asi čtvrtina Čechů. Všichni měli perfektní stany od renomovaných značek, žádné „no name přístřešky“, které nepřežijí silnější vítr nebo déšť. A stejnou poptávku po kvalitních věcech vidíme i u našich zákazníků,“ konstatuje Vít Hruška, manažer Výstavy stanů a vybavení do přírody v pražských Letňanech, a na otázku, o co je v poslední době v sortimentu stanů největší zájem, odpovídá: „Hitem jsou přístavby ke stanům a obytným vozům, které výrazně zvětšují obytnou plochu a zlepšují komfort i ochranu před vrtochy počasí.“ Kde se vybavit na výlety, rodinnou dovolenou, na tábor, festival i na expedice? Na 22. ročníku největší evropské prodejní Výstavy stanů a vybavení do přírody, kterou od 31. 5. do 25. 8. v areálu PVA EXPO Praha Letňany pořádá e-shop s outdoorovým vybavenímwww.4camping.cz Na ploše 10 000 m² najdete největší nabídku turistického a outdoorového vybavení 250 outdoorových značek od stanů, spacáků, karimatek a batohů až po boty, oblečení, kempinkový nábytek a cestovatelské vychytávky. Vyzkoušet si můžete na 320 vystavených stanů nejrůznějších modelů a ležení se stovkami testovacích spacáků a karimatek. I letos na vás čekají velké výstavní slevy, výhodné ceny a soutěže o hodnotné ceny, jako je osobní automobil, dovolená na Maledivách, špičkové kolo, fotoaparáty a další. Chutné občerstvení zajistí restaurace s cestovatelskou stravou a rodiče ocení dětský koutek i speciální lezeckou stěnu pro děti. Parkování i vstupné je zdarma. Více na www.vystavastanu.cz Zdroj a foto: www.4camping.cz

Více

Zábavné geocachingové léto s geocoiny

Místo
Mírové náměstí 1, Ústí nad Labem-centrum, 40001 Ústí nad Labem
Datum konání

Touláte se rádi přírodou? Máte rádi lov "kešek"? Potom nepřehlédněte následující akci Zábavné geocachingové léto s geocoiny, která probíhá v termínu 1. 6. - 31. 8. 2019. A jak na to? Je to jednoduché. V Informačním středisku města Ústí nad Labem si vyzvedněte pas k jedné nebo dvěma trasám Labské královny spolu s GPS souřadnicemi a váš lov může začít. Geocoin si odnesete pouze v tom případě, že budete úspěšní a nasbíráte všech sedm razítek do jednoho pasu. Za čtrnáct razítek v obou pasech obdržíte stříbrný i zlatý geocoin. Šest razítek najdete ve schránkách, poslední sedmé získáte v informačním středisku, kde jste si vyzvedli pas. Bližší informace o trase se dozvíte také na www.geocaching.com. Putujte s námi za pokladem Labské královny a poznávejte pověsti vážící se k místům podél řeky Labe!

Více

Výstava Tajemná Indonésie

Místo
Kobližná 116, Brno-město, 60200 Brno
Datum konání
Typ

Svět, o kterém jste si mysleli, že již neexistuje! Projekt o tajemném ostrově Nová Guinea je největší akcí svého druhu. V českých podmínkách jde o zcela výjimečnou záležitost díky rozsahu záběru i zpracování jedinečných materiálů. Projekt vznikl na základě cest českých cestovatelů do zapomenuté části planety. Expozice odhaluje taje Nové Guineje, Indonésie, Pacifiku i Šalamounových ostrovů. Ve výstavě najdeme unikátní etnografické sběry. Nechybí ani stavby domorodých chýší, projekce filmů. Osou expozice jsou velkoformátové fotografie.Projekt prezentuje historické materiály největších es cestování – dvojice Jiří Hanzelka – Miroslav Zikmund a Miloslav Stingl. Přináší i rozsáhlé výsledky práce Rudolfa Švaříčka, který se věnuje neznámým etnikům a dobrodružným výkonům v nitru ostrova. Historie nikdy nesvedla největší legendy cestování dohromady. Až v knižním projektu Tamtamy času, vydaném v edici LIVINGSTONE se Jiří Hanzelka – Miroslav Zikmund a Miloslav Stingl poprvé společně dělí o zážitky.

Více

Výstava Tajemná Indonésie

Místo
Kobližná 116, Brno-město, 60200 Brno
Datum konání
Typ

Svět, o kterém jste si mysleli, že již neexistuje! Projekt o tajemném ostrově Nová Guinea je největší akcí svého druhu. V českých podmínkách jde o zcela výjimečnou záležitost díky rozsahu záběru i zpracování jedinečných materiálů. Projekt vznikl na základě cest českých cestovatelů do zapomenuté části planety. Expozice odhaluje taje Nové Guineje, Indonésie, Pacifiku i Šalamounových ostrovů. Ve výstavě najdeme unikátní etnografické sběry. Nechybí ani stavby domorodých chýší, projekce filmů. Osou expozice jsou velkoformátové fotografie.Projekt prezentuje historické materiály největších es cestování – dvojice Jiří Hanzelka – Miroslav Zikmund a Miloslav Stingl. Přináší i rozsáhlé výsledky práce Rudolfa Švaříčka, který se věnuje neznámým etnikům a dobrodružným výkonům v nitru ostrova. Historie nikdy nesvedla největší legendy cestování dohromady. Až v knižním projektu Tamtamy času, vydaném v edici LIVINGSTONE se Jiří Hanzelka – Miroslav Zikmund a Miloslav Stingl poprvé společně dělí o zážitky.

Více

Johana Střížková / Antonín Střížek - Hladce

Místo
Olomouc
Datum konání
Typ

Performerka, autorka instalací a videoartistka Johana Střížková se narodila 31. prosince 1984 v Jablonci nad Nisou, působí v Praze.V letech 2005 až 2011 studovala na Akademie výtvarných umění v Praze (v ateliérech Miloše Šejna, Veroniky Bromové a Jiřího Příhody). V roce 2008 absolvovala pobyt na Cooper Union for the Advancement ofb Science and Art v New Yorku a v roce 2012 působila v Mexico City (Foundation Fonka). V roce 2016 figurovala mezi finalisty Chalupeckého ceny. Malíř, grafik a fotograf Antonín Střížek se narodil 22. května 1959 v Rumburku, působí v Praze. V letech 1983 až 1988 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze. Mezi lety 1997 až 2011 zde vedl malířský ateliér. Hladce | Johana Střížková – Antonín Střížek Sníh se ozývá, mráz volá, šero vábí. – Petr Borkovec, Herbář k čemusi horšímu – Výraz normální či normálnost je odvozen z latinského slova normālis používaného od 15. století, a to v metaforickém opisu značícím správný – tj. „dle měřítka” či „dle pravítka”. Tímto pravítkem byl přitom myšlen zcela konkrétní tesařský úhelník. Jeho dnešní chápání je spíše negativní než pozitivní. V jistém slova smyslu na normalitu apelujeme („Chovej se normálně!”), ve většině ji však odmítáme. Nakonec, normalita neexistuje – nikdo z nás není normální a ani žádná situace taková není. Vše je jedinečné a nenahraditelné, s ohledem na sebe sama vždy experimentální a neopakovatelné. Trvalejší význam slova se ukáže až ve chvíli, kdy si tak zvaně normální stav zkusíme představit věcně či prakticky – co to znamená, být normální? Kdy je někdo nebo něco normální? Výše zmíněný tesařský úhelník je pro to vynikající metaforou – vytyčuje plochu, stanoví její hrany, z nekonečného spektra tvoří omezený rámec, disponující osami i pevným středem. Právě toto, návrat to středu, podle mého, normálnost charakterizuje nejlépe – napětí mizí, neklid se usazuje, dech zpomaluje. Být normální znamená být v souladu s řádem, odpovídat mu, nevzpěčovat se, nezápasit. V takovém okamžiku získávají věci svůj skutečný význam – přestávají být aktéry proměnného světa a ustalují se ve své vlastní bytnosti. Jistěže, vše se mění, dýchá, pulzuje – připravuje se na další vychýlení z normality. Pro tento jeden konkrétní okamžik však existuje v tichu. S normálností se pojí obraty jako obyčejný, obvyklý, běžný, přirozený, volně také civilní či umírněný. Nic z toho není umění. Umělecká tvorba je pohyb, proces, vývoj, stagnace, boj s ní, zápas o lepší výsledek, napětí a strach z/o něj, úleva, uvolnění, extáze atd. Je to zápas s normou – zápas s nudou. Z tohoto dojmu daného tím, že chápeme umění jako nikoli výsledek, ale samotný modus existence, plyne také užívání výrazů angažovanost a angažovaný, respektive kladení důrazu na ně, hovoříme-li či apelujeme na funkci umění, na jeho význam a smysl. Ptá se po ní nakonec nejen celé dvacáté století, ale také současný svět umění, který jakoby nic nepochopil anebo měl potřebu se to učit stále znova – ta největší angažovanost přece totiž začíná stejně jako největší umění v absenci, v prázdnotě, ze které se jenom velice pomalu a opatrně rodí zájem. Angažovanost není nic jiného, než právě toto – docela normální zájem o věc jakožto věc bez ohledu na její roli v kontextu, na hodnotu, kterou ji náhodně připisuje, což má za následek její vlastní etablování se, její vlastní růst. Obojí nacházím u Johany Střížkové a Antonína Střížka – a to v téměř krystalicky čisté podobě. Johana Střížková v souvislosti se svou tvorbou hovoří o haiku. Pro tuto básnickou formu je typické dvojí – subtilnost přesného výrazu a jeho melodičnost. Haiku je křehké, jemné, a přesto (či právě proto) strukturálně pevně svázané. Je to drobný korpus, který má ale potenciál být podobně kompaktní a striktní jako svébytná skulptura. Nic na něm nelze změnit, nic nelze upravit, jednotlivé části do sebe bez výhrad zapadají. Haiku je velice intenzivní, dík své preciznosti však také distancované. Je to jako dívat se z okna na větve stromu, které se napínají ve větru. Listy nejspíš šumí, dřevo praská, ptáci divoce křičí – nic z toho však v tuto chvíli a v této situaci není, neexistuje, protože není slyšeno, nemá svůj vlastní hlas, a přesto je, protože má svou zjevnou bytnost kdesi mimo, tj. všeobecně. Odosobnělost daná zobecněním, tj. znalostí věci, bez které není nikdy možné jednotlivé na úroveň universálního povznést, je výrazem téhož jako půvab a elegance – vnitřního řádu. I kdyby se mělo jednat o vařená vejce (která smrdí), motýlí křídla (která kdysi létala), ryby v akváriu (které není vidět) nebo kombuchu ve skleněné várnici (která žije). To, že je Johana schopna nejen naplnit potřeby struktury, rytmu nebo konvenčních pravidel, ale navíc s nimi zacházet s jemným vtipem, jenom dokládá, že v jednoduchosti je největší síla a půvab může být pojmenováním, nejen formálním uchopením. Pointa tkví v tom, že východiskem je jí pevný bod, věc, moment, okolnost, z nichž všechno další vyplývá. Antonín Střížek ukazuje, že dobrý obraz, dobré umění, může být docela klidně a normálně obrazem jablka, staré vany, cyklisty na kole nebo krajiny s vysokým horizontem. Ukazuje také, co to je být současný. Neznamená to být hlasitý, být vidět, hovořit či ovlivňovat, zahrnovat škálu potenciálních prvků současné kultury, reflektovat její žádoucí futurismus, ale prostě být – být zde a nyní. Jestliže stále žijeme dědictvím romantismu, sebe považujeme za samý střed světa a svou zkušeností jej přímo tvoříme, nejen poměřujeme, Antonín dává právě tuto zkušenost do širších souvislostí. Svět je tvořen věcmi. Tyto věci žijí, nejsou pouze atributy života, byť jej také (především) ustavují v přirozených souvislostech. Za skutečnost ručíme každým svým rozhodnutím - jež má reálný fyzický dopad, protože skutečnost sama, jakkoli závislá na spleti vztahů a jemných významů, má fyzickou bytnost. Aby odolala náporům proměn a tlaků, je nutno ji dávat stále znovu a znovu pevnou strukturu tvaru a věcnosti.Vana je vana, obloha těžkne deštěm, městská periferie září nečekaným vnitřním světlem – zátiší světa v zátiší obrazu, stále znovu a stále jistěji. Je zajímavé, jakým způsobem přitom Antonín kombinuje malířské a fotografické prostředky. Přece jen, stavět obraz barvou je poněkud jiné, než k němu přistupovat jako k již hotové věci, finální vizualitě, a tu zachycovat mechanickým aparátem. Přesto se obě tyto jeho tvůrčí polohy výjimečně dobře doplňují, a pokud v prvém případě efekt scelují, v tom druhém k němu naopak naši pozornost cílí. Johana je dcerou Antonína Střížka. A hledat mezi oběma umělci spojitost nakonec skutečně znamená přirozeně se obracet k rodinné podobnosti – k vnitřnímu spříznění. Spíše než o shodu v přístupu jde přitom, podle mého, o totožnou citlivost vůči věci, věcnosti, věcnému světu – a také shodný nadhled a jemný vtip. Což je mimochodem půvabná paralela jedné z možných definic umění. Vše, co jako lidé děláme a o čem usuzujeme, podmiňuje určení esence věci. Totéž platí pro umění, umělecké dílo, které je chtíc či nechtíc ideálem naší kreativity. Podobně jako v rodině je přitom tato esence čímsi pro reálný či faktický svět příliš subtilním. Jako genetický kód se vine celým spektrem a váže jej k sobě. Nijak nápadně, o to však pevněji.1 Barbora Kundračíková 1 Morris Weitz. The Role of Theory in Aesthetics. In: Joseph Margolis (ed.). Philosophy Looks at the Arts. Philadelphia: Temple University Press, 1978, s.126. Maurice Mandelbaum. Family Resemblance and Generalization Concerning The Arts. In: Morris Weitz (ed.). Problems in Aesthetics. London: The Macmillan Company, 1970, s. 181–198.

Více

Rytis Konstantinavičius – Nedopovězená místa/Unaccounted places.

Místo
Zámecké náměstí 775, 78353 Velká Bystřice
Datum konání
Typ

Absolvent Wrocławské Akademie výtvarných umění v oboru Keramika a sklo. V současné době pracuje jako odborný asistent a pedagog. Zabývá se keramickým sochařstvím a abstraktním malířstvím, jehož hlavním motivem je současný člověk v kontextu společenských proměn ve světě. V roce 2015 byl zapsán do Guinnessovy knihy rekordů za tvorbu největší keramické nádoby (vázy) na světě. Autor mnoha individuálních a skupinových výstav polských i zahraničních. Vernisáž se koná 8. 6. 2019 v 15 hod.

Více
MOBISYS

Eztraty.cz

eztraty-80.png

Kontakty a úřední hodiny

Obecní úřad Sedlec
Sedlec 60
250 65 pošta Líbeznice

Tel/Fax: +420 284 891 376
email: podatena@sedlec-pha.cz

Čísla účtu:

Komerční banka:                      24320201/0100

Česká národní banka:                  94-919201/0710

ID datové schránky: 9icar3p

Úřední hodiny:
každou středu 18:30 - 20:00

sedlec_footer.png